Höstrustning

I eftermiddag har det varit fullt upp. Främmande hela dagen, hunnit passa Alva en stund, käkat palt ihop med massa andra ungdomar (ja det är jag väl än?) och deras söta snorisar, och en snabb promenad till Vistbacka för att kika på grannarnas nya hus.

DESSUTOM hade Postis Per kikat förbi med ett paket otroliga vårlökar! Så nu är det höst på riktigt, de ska ner så snabbt som möjligt så att de hinner gona in sig i rabatterna innan vintern är kommen. Nu blir det ögongodis heeela nästa säsong! Våga vägra vara lagom!




Det blir som synes en hel del vitt, med accenter i rött och gult, för att matcha primulorna jag redan har: gullvivor i pastellgult samt gul med röd kant. Blir häftigt att se effekterna! Det blå blir kanon mot tuvorna av pärlhyacinterna som lyser blått en bit in i senvåren. Läääängtar redan!

När jag skulle ut för att plantera var det en bister syn som mötte mig; jag hade trots allt inte blivit av med varken cikoria eller tistlarna som jag trott. En endaste liten rotbit blir snabbt en ny planta, så passa sig noga för att plantera dessa där de är oönskade! Operation höststäd tog fart, så efter ett par timmars slit med sax, spade och nävar var det dags att gå in för att natta lilla gumman. Imorgon är Dagen D för henne, då hon äntligen ska få se sin nya lillebror! Gissa om hon längtar!

Mika tog med sig den andra lillgumsan till Kåbban för att jaga, så jag är riktigt lonesome tonight. Rätt mysigt när man tänker efter. Ska röja lite men måste först få skryta att Vina hade hunnit få korn på fågel idag också! Hoppas att hon får skälla fast en fågel ordentligt imorgon så att husse kanske lyckas skjuta ner den åt henne. Vore verkligen kanoners!

Disken hotar att vandra ut genom dörren snart, så vi ses väl?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0