Tystnad



Idag njuter vi av lugnet, jag och Maja. Om en knapp halvtimme är det full fart igen, då jag åker ner på byn för att fortsätta den kurs jag fått möjlighet att gå. Konstigt så tyst och stilla det är när Vina följer Mika till jobbet, fastän hon i vanliga fall mest sover den här tiden så fylls rummet liksom upp av hennes närvaro. Roligt såklart men ibland behövs en lite extra lugn stund.

Lugnet nu på morgonen påminner om tiden då fotot ovan togs, då bodde vi i centrala Älvsbyn i en lägenhet. Trots att jag inte kan säga att jag trivdes till hundra procent så var det faktiskt riktigt lugnt att bara ha mina kattdamer hemma. Kika ut genom fönstren och se julbelysningen över Storgatan precis utanför fönstret. Inget behov av adventsstakar på det stället! Jag tror att jag så smått har börjat längta efter julens mysbelysning och varma plädar, kanske i kombination med stickning i soffan.

Nu ska jag fortsätta vidare. Jag önskar Dig en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0