Trendtokig?

Jag vet inte vad som hänt, men jag har plötsligt fattat tycke för mode. Konstigt, jag som inte brukar bry mig om att ens kamma håret ordentligt innan jag går ut, har nu plötsligt fått flertalat infall att köpa lite modernare kläder. Jag har hamnat i ett stim av jag-vet-inte-vad. Känner mig ungefär som en snäll gammal dam som sprungit vilse in i underklädesavdelningen och råkat lyfta ett par ministringisar från ungdomshyllan. Dessutom med öppen gren. Mer tråd än tyg om man säger så. Obekvämt.



För att kunna förlja modet lite bättre har jag idag köpt mina första kalasbyxor (eller vad de nu heter nuförtiden?) sedan sjuårsåldern ungefär. Faktiskt rätt mysigt att strosa omkring i här hemma. Får se om jag vågar använda dem offentligt, jag är ju lite (eller MYCKET) tveksam till det här med att anamma vilket mode som helst, bara det är i ropet just nu. Jag tycker att man bör passa i det också. Hoppas då att min ytterst tjusiga kropp klär i detta mode, för skönt är det så det förslår. Som att trippa omkring i långkallingar eller andra underställsliknande dräkter. Mysigt värre så här när snön fortfarande ligger kvar på marken.

Nu ska jag vänja mig vid tanken att fortsätta vara modern, för min egen skull. Jag har insett att detta med partnerfällan är farligt för mig. Det visste egentligen redan för länge sedan, men nu inser jag ju hur enkelt det är att hålla sig någorlunda uppdaterad på utseendefronten.

För dig som undrar vad partnerfällan är, så kan den enklast beskrivas som den faktor som gör att man slutar bry sig om sitt yttre; börjar slaska i sig godis, chips, kakor, glass osv. Slutar köpa kläder för man blir ju så tjock av allt det onyttiga. Slutar gå till frissan för man är ju redan ett hopplöst fall. Skippar sminket, för trots att man sminkar en gris är det ju fortfarande en gris. Svårt att känna sig snygg helt enkelt. Det bildar en negativ spiral.

Nu är det dags att skippa skitsnacket om partnerfälla på allvar. Varför inte se bra ut för sin egen skull? Använda smycken, smink och snygga kläder för att det är roligt? Jag har ju inte mina djur kvar (bara kattmaja) så det blir ju egentligen en del tid över till att putsa på mig själv istället.

Man behöver ju inte dräpa sig i sina ansträngningar, men...

...att se till att man doftar lite lagom ljuvligt istället för att ha stalaktitliknande tandstensformationer hängande mellan tänderna och svettlökar under armarna är ju inte så krävande.

Nu ska jag kila iväg och ägna mig åt lite egenvård.
Groomer has it.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är helt underbar. Var får du alla ord ifrån?

2009-10-30 @ 18:02:19
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0