Tjocksockstopp?

Nu stickar jag för fullt igen. När detta il tar slut vet man aldrig, så jag passar på att öka takten med alla mina projekt. Tyvärr är ett påbörjat projekt försvunnet, ska leta fram det om jag kan. Har i alla fall stickat ett par strumpor till Alva, men de blev som nämnts tidigare en aning små åt henne. Stickade då ett par grårosa som bättre ska matcha hennes nya vinteroverall. Här är en bild av det första (för lilla) paret i alla fall:



Kommer foton av nästa par som färdigställts under kvällen, men de ska ju fotas när de är på foten. Vitsigt värre. Just nu stickar jag vidare på diverse nya projekt, har en del ullgarn som jag ska prova experimentera med, och så blir det kanske nya sockar åt min egen lillgumma så småningom. Hon har även beställt en del efter egna idéer.

Ikväll har vi varit i Piteå och så har vi hunnit skaffa ännu en hundkoja. Mikas svägerska är allergisk och har på senaste tiden verkat få mer och mer känningar av denna allergi, varför vi inte vill ha Vinagumman inne så mycket när vi är i Kåbdalishuset. Så hundgård och koja åker upp redan till helgen. Foton kommer när det är klart.

I övrigt funderar jag allt oftare på det här med jägarlicens. Tror jag ska kolla kostnader för det imorgon så jag vet hur mycket jag måste spara ihop. Typiskt att det oftast är så att tid och råd sällan går hand i hand.

Imorgon bjuder dagen på kursintroduktion med start klockan tretton, förhoppningsvis med fortsatt höstkursande och småningom även arbete. Håll tummar och tår allt ni förmår, så arbetar jag på allt vad det går.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0