Temadagar

Idag har jag kikat förbi Mia som är i värsta fixarilet. Hon fejar, städar, putsar och målar. Stallet blir som nytt och jag börjar tycka att det är synd att jag inte har någon häst att stalla upp i klövern. Hos Mia kikade gubben Anders in och bjöd in till inflyttningsfest med pizza och coca cola. Vi skulle tydligen äta av pizzan ihop, men festen skulle inte ha fler gäster än mig. Hmm... Trots sin ålder (eller kanske just på grund av den?) så vet gubben hur man gör för att vara tydlig med damerna att de är exklusivt inbjudna på romantisk middag. Hoppas det blir trevligt, och att den stora stenen han lovat att ta mig mot inte är så frostigt kall just den dagen som festen skulle äga rum.

På tal om middag så är vi nyss hemkomna från mammas dignande middagsbord. Älg som faller sönder i munnen, kycklingfilé, ugnsbakta småpotäter och potatisgratäng. GOTT! Jag lyckades lura dit Hanna, Lovisa lurade dit Petter, och vips så var vi samtliga fem från syskonskaran Sandman samlade. Mycket kul, jag tror det var typ två år sedan vi alla var samlade samtidigt, bortsett från midsommar när vi firade mormors sjuttioårsdag.

Har hunnit shoppa lite med storsyrran i stan, hon ska pyssla ihop sin egen gör-det-själv-sänggavel. Blir snyggt tror jag. Sen snabbfärgades håret som jag ju klippte med Linas pysselsax igår. Catrine fick igår hjälpa mig att putsa bort hacken som råkade bli till baktill, det är en aning svårt att se hur man klipper när man inte har en extra spegel bakom sig. Nyklippt och nyfärgad för en summa av totalt fyrtiotvå kronor och en oöppnad flaska beasås. Sweet. Allt fixat nästan helt själv. Och min modefrisyr blev bättre än alla andras. Även luggen, som ju från början inspirerats av Hannas dito.

Snål man nöjer sig med mindre. Gammalt Vistträsk-ordspråk.

Dessa temadagar kan alltså sammanfattas: GÖR DET SJÄLV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0