Inspiration

Idag lider jag med alla de stackare som inte får delta i den kurs jag går under veckan. Igår konflikthanteringens grunder, idag självutvecklingens konst. Ytterst intressant och givande. Måste komma ihåg att säga till vår kursledare Jerker (som för övrigt är en av de mest kompetenta jag träffat) att det är den bästa kurs jag gått i mitt blott tjugosexåriga liv. Jerker har en egen hemsida för dig som är intresserad.

Har precis avrundat dagens uppgift och ska precis maila iväg den. Annars är det fullt upp, mer än vanligt då man trots nya rutiner försöker upprätthålla samma sociala kontakter som när man strövar omkring i nejderna om dagarna. Svettigt. På tal om det så måste jag tvätta tåbiran från sockarna efter dagens promenad, det är tydligen inte ännu tillräckligt kallt för kombinationen vinterkänga + yllestrumpa. Mika var så vänlig att berätta det för mig när jag lättade på kängornas snörning ikväll. Tur att han har luktsinne i klass med vilken jaktchampion som helst.

Jag lovar att göra mitt bästa för att vara en snäll person i Mikas ögon. Kanske blir en utmaning med tanke på att jag hittills gjort det mesta för att befästa min makt i hushållet. Göranden, låtanden och samtliga beslut har passerat mig innan de har verkställts. Även det en smula svettigt. Åter till ämnet. Jag ska bli snällARE. Försöka i alla fall, utan att ge mig alltför lättvindigt. Det är kursandet som inspirerat till det här. Intressant vad föreläsningar kan göra skillnad.

Nu dags att skicka mail och sedan sova. Det är enligt välinformerade källor tydligen en dag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0