Hej, mitt vinterland

Nu är vi här. Fortfarande. Och fortfarande är det lika lugnt och skönt. Kåbdalis har varit så där härligt snöigt och lite gråmulet under dagen, perfekt för att jag ska kunna sitta inne med min stickning hela dagen utan det minsta styng av dåligt samvete. Har fått klart en strumpa till Alva och Lina har nu tvingat mig att sticka minigrejor till hennes Petshop. Funderar på om det blir en sjal, en matta, en filt eller en poncho. Framtiden lär utvisa vad det blir. Eller Lina.

Vår bästa Kåbdalisgranne (läs: den enda jag själv brukar promenera att hälsa på) Gunther förärades ett finbesök idag. Han bjöd mig och Lina på kubbar av mycket gott recept. Vi hade för stunden glömt att det snart var middag, så det gick aningen trögare att äta senare, trots att det var mästerkocken själv som fixat hamburgare och pommes.

Imorgon drar Mika på älgjakt igen, idag blev det ingen älg, så det blir nya tag imorgon. Vet inte om Vina följer med honom igen eller om hon får stanna hemma med oss. Ikväll hjälptes vi åt att få sektionerna till hennes Kåbdalishundgård på plats, det blir riktigt snyggt. Troax och liknande gör att det ser ytterst prydligt ut att ha hund. Raka rutor i raka sektioner. Det är grejor det.

Nu ska vi försöka lura Mika att köpa en ny skoter så att vi får åka lite, jag och Lina. Här är det nästan dags för skotrarna att börja användas, så det kliar i gasartummen... Misstänker att Mika känner samma sak, så han blir nog lättlurad. Bra plan eller?

Nu ska vi se la grande finale av körslaget, vem hejar du på?

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha jag borde ju ha ringt dig rendan innan, du hade ju kunnat visa mig hur man SKA rida så jag slapp skämma ut mig;)

2009-10-24 @ 22:57:24
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0