Fredag

Eftersom att det är fredag idag så vill jag berätta att igår var det Linas lillebror som hade namnsdag. Det har han varje vecka har Lina berättat. Nej han har inte femtiotvå namn, han heter Tor. Som i Tors dag. Humor.

Igår gick jag till sängs tidigt. En dundrande huvudvärk och molande smärta i käken efter tandläkarbesöket tidigare under dagen gjorde mig mer än trött. Jag tror att sömnen infann sig klockan halv åtta eller liknande tid. Igår hade vi ganska mycket för oss, jag och Lina. Bland annat tog vi en liten promenad längst elljusspåret, vi vände när vi kommit till sandtaget, så det var inte så långt, men både Iver och Vina uppskattade utevistelsen.

Vi hann också hälsa på mormor, få ett recept som vi sedan bakade, fixade till och provsmakade. Muffins med citron- eller chokladsmak, med och utan blåbär. MUMS. I morse såg frukostefterrätten ut så här:



Idag ska jag ta med en låda muffins till Syrran, lillebror kommer dit och jag tänkte leverera hans nya vantar som jag stickat. Smart av mig att slå två flugor på smällen. Finns inga kakor hemma så äter jag dom inte heller. Kvällen (och mamma) bjuder på middag med familjen, med start vid arton. Hoppas på go-mat, det brukar det alltid bli när mammis lagar till.

Morgonen startade redan vid sextiden, då visade termometern minus åtta grader. Nu börjar det likna något! Vi längtar efter snö ochkyla, idag har jag hunit frysa lite, skönt att bli påmind om långkalsonger. Det var ett tag sedan säsongen för yllestrumpor, mössa och vantar ihop med underställ, täckisar och vinterkängor var här. Blir härligt att vara ute i helgen!

Vina längtar efter storkusin Nelly, så nu åker vi.
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0