Ditt och datt

Marängerna blev lyckade för första gången idag. Sweet.


Har hunnit baka muffins och mumsmums också, det var väldigt nice att ha till kvällskaffet. Nu rider jag på veckans sockerrus och härjar med tre olika stickprojekt samtidigt. Plus att jag slänger in ett blogginlägg då och då.

Hittade Lina hos mamma idag, hon hade tråkigt när storasyster Ebba inte hunnit hem från skolan ännu, så vi fikade mellis och drack kaffe ihop. Latkorven fick skjuts de hundra metrarna när vi lekt färdigt hos mormor. Linas pappa och göllebrorsan Tor väntade på storasyrrorna. Lina ville att vi skulle fota dem, så jag fick ta några fina bilder av mammahjärtat och hennes enda och naturligtvis bästa brorsa.



Vid lunchtid (innan jag åkte till mamma) så hann jag svänga förbi hos Alva som ville klättra på Vina hela tiden. Hon är så sjukt aktiv mitt lilla syskonbarn. Mosters bästa. Hundarna härjade och busade så de fick gå ut till sist. Vina älskar att leka med Lovisas lillkisse Lusifer. Han är inte lika begeistrad, men snygg att se på minsann! Särskilt i det kalla höstljuset som vi njuter av varje dag. Jag har sagt att jag inte ska ha fler katter, men skulle det bli någon fler så önskar jag en blå. Det är så snyggt.



Nu börjar fingrarna sprätta och längta efter sticksömen, så det är bäst att jag tar plats i soffan under läslampan igen. Kanske ses snart igen?!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Otroligt fin kisse, coolt namn oxå. Sa häromdagen att Hasse får bli min sista katt, undrar om jag kommer att kunna hålla det. Har haft katt nästan hela livet.

2009-10-06 @ 10:33:10
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0