Det blir sällan som man tänkt sig

Det blev inte riktigt som jag planerat... Egentligen hade jag tänkt mysa med bönan ikväll, plocka och städa lite, så att våfflor kunde bjudas imorgon. Tyvärr blev det uvi för mig, vågade inte vänta tills imorgon då jag vet hur det brukar sluta. Alltså blev det Piteå eftersom att Vårdcentralen inte håller öppet efter kontorstid. Dimmigt väder och småregn gjorde att jag inte hade någon vidare lust att åka hem ikväll, så jag och bönan fixade sovplats hos bästcillut. Nog om detta.

Idag bjöd kursen på intressant insikt i att det är lätt att fokusera på produkt istället för det vi egentligen ska sälja. Så vi fick en hel del praktiska övningar för att hjälpa oss att fixa det hela. Kan knappast säga att jag känner mig som en fullt utlärd säljare, men vi har redan efter bara en vecka kommit en bra bit på väg. Det mesta sker egentligen efter att jag har kommit hem, då hjärnan bearbetar den information som gått in tidigare under dagen.

Imorgon drar kursandet igång redan nio på morgonen, men jag kommer nog inte att vara närvarande förrän efter lunch. I bästa fall. Typiskt. Jag vill inte missa en sekund av lärandet men hoppas att det går att ta igen med hjälp av justa kurskamrater.

I övrigt har dagen varit fartfylld och humoristisk (om du frågar mig och min sjukt överbelastade = övertrötta hjärna). Jag hakar på minsta antydan till roligheter och driver förmodligen omgivningen till vansinne med mitt tempo och aldrig sinande fnissande. Ska försöka bättra mig även om det troligen blir svårt. Självdisciplin är inte min grej. Jag har lätt att identifiera mig själv som klassens clown.

Jag ska nu ta min röda näsa och gå att sova. Gónatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Marie

OJ, så du har flyttat till Österlen, i en cirkusvagn och sitter i mörkret ensam din clown? Har du tagit av din scenkostym och börjar gråta när du hör: Hej Clown, kom hit så får vi titta på dig,hej clown...

2009-10-26 @ 22:12:16
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0