Denna längtan...

Jag har längtat mig lila efter dagens besked. Jag har idag fått positivt svar; jag ska gå sexton veckors utbildning mot journalistik, får lära mig att hantera mac och programmet In Design för att nämna några saker. Otroligt spännande! Ser verkligen fram emot onsdag då jag får träffa mina kurskamrater och påbörja resan mot ytterst välutvecklad kunskap. GRATTIS till mig!

På tal om att längta... Aldrig kan man vara riktigt nöjd. Typiskt tjejer att fortsätta med nya strävanden så snart ett mål är uppnått. Eller?

Jag ville ju skaffa hund, så jag övertalade Mika att vi skulle skaffa en. Nu när vi har en (dessutom SMART och lättlärd) vovve så får jag inte träna och tävla henne, varken i lydnad, spår, sök, agility eller annat som kan förstöra hennes fenomenala jaktförmågor. Suck. Jag vill ha en hund. Eller kan man kanske tävla utan?

Ska gräva djupare i frågan småningom, just nu är vårt substitut för kärleksbarn ute i skogen med husse. Ska börja fundera på om jag kan pyssla med annat nyttigt, kanske innovativ design eller liknande. Snabbare än genetik i alla fall. Kanske lika kul? Ska kolla.

Ha en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Marie

JAg har alltid sagt: Har man en hund kan man lika gärnaha två! Helst om man skaffar en som inte är så stor så blir det inte ont om plats i bilar o dyl och maten är rätt billig för en vovve som inte äter mer än några decilitrar per dag! Go get att doggie!

2009-10-17 @ 10:27:59
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Kattis

Grattis till det roliga kursbeskedet. Vad spännande det låter. Kul att lära sig nya saker.Tycker för övrigt att det är jätte kul med norrbottenspetsar för att dom är så lättlärda. Hade förut en rhodesian ridgeback-tik och märker en enorm skillnad. Jag har lärt Svante, sitt, ligg, rulla och "high five". Skulle gärna vilja testa agility och något som jag tycker ser jätte skoj ut är "freestyle eller flyball". Skadar det verkligen jaktförmågan om man lär dom andra saker - har ju aldrig haft något jakthund förut?

2009-10-19 @ 08:48:27
URL: http://najlonqueen.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul med kurs, Frida! Var ska du gå den? Önskar dig all lycka!

2009-10-21 @ 19:09:29
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0