Den som spar, han har till slut bara pengar kvar

Jag är mer en Slösa än en Spara
därför går jag med benen bara.
Fryser höstens dagar långa
drömmer om mynt och sedlar många.

När jag har hand om mina slantar
blir det snart jag flaskor pantar.
Pengarna tar alltid slut
Långt tidigare än de gjort förut.

Snälla Gud ge mig från kollekten
eller ge mitt kontonummer till alla i släkten

JAG VILL BLI MILJONÄR!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vilken av dessa var snyggast? Jag har idag ränt land och rike runt för att rekognosera läget gällande höstens mode. Jag föll pladask för en av dessa, men båda var i mitt tycke snygga. Min skrala kassa tillåter mig inte att köpa båda, så jag måste välja. Vad tycker Du?



Lovar att affärerna var fyllda till bristningsgränsen av läckert höstmode som jag formligen älskar (misstänker att det har att göra med min relativt nyförvärvade hobby att knyta garner med hjälp av två sticknålar), tyvärr så fylldes kläderna till bristningsgränsen av min alltför väl utfyllda kroppshydda, så det mesta var för smått. Eller var det jag själv som var för stor? Varför fylls affärerna med ministorlekar? Det finns ju andra än midgets och snorungar som vill spendera också. Eller?

Synd att jag även är en aning för fyllig för att klä i alltför många lager, svetten tenderar att sippra fram så snart jag har på mig mer än ett minilinne. Typiskt. Får nog bunkra upp ordentligt med deodorant innan jag pälsar på mig. Jag vill förresten gärna ha en figursydd pälskappa i äkta päls om du har någon liggandes i en garderob därhemma. Gissa om svetten lackar när jag trär den över skallen?

Och glöm nu inte skor. Oj så många par jag hade haft om jag haft pengar till alla par dojor jag velat köpa. Är man liksom jag själv en välväxt dam med 40-41 i skostorlek så hittar man alldeles för ofta vrålsnygga skor på reaställen. Ingen annan verkar ha samma smak till sina amasonfötter. Bra för mig, om jag bara haft pengar. Och bra för mina skor här hemma att få avlastning från min frätande syrasvett som utsöndras när fossingarna inte får ordentligt med luft.

Sammantaget så kan ni mellan raderna utläsa att jag per omgående bör söka hjälp, då jag ju uppenbarligen lider av min (som Marie idag så vänligt förklarade) kraftiga underväxt. Jag är helt enkelt alldeles för kort med tanke på min vikt. När detta hinder övervinns försvinner lagren av späck, svetten minskar och jag ser snygg ut i allt jag tar på mig. Kanske till och med utan att klä mig? Lovar att inte utsätta er läsare för mina nakna före- och efterbilder.

Ska sluta tömma börsen varenda gång jag passerar godishyllorna i alla butiker så kanske jag fortsättningsvis har råd att klä mig. Jag ska göra mitt bästa i alla fall = Win-Win situation.

Nu ska jag sluta svamla och fundera ut min plan. Eller kanske helt enkelt sluta fundera och börja praktisera planen istället. KAN eventuellt fungera bättre. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja det är faktiskt inte så lätt för oss som lider av kraftig underlängd, men som du skriver, vi ska försöka bättra oss och öka vår längd eller hur?

2009-10-20 @ 07:26:13
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0