Bankrån i Älvsbyn

Saxat från NSDs hemsida:
Älvsbyn
.
Handelsbanken i Älvsbyn rånades på måndag förmiddag.

Tre män ska ha tagit sig in i banklokalerna och tilltvingat sig en okänd summa pengar.
De ska sedan ha försvunnit i en falskskyltad mörkgrå Volvo V70.

NSD har talat med ett ögonvittne som såg rånet. Tre svartklädda, maskerade män tog sig in via baksidan på banken. Några vapen sågs inte, däremot bar männen på varsin större väska.

Polisen försöker just nu sätta upp vägspärrar på de störra vägarna från Älvsbyn.

En brinnande Volvo upptäcktes strax efter rånet vid Nystrand norr om Älvsbyn efter vägen mot Jokkmokk. Det är bekräftat att det är bilen som användes vid bankrånet.

En mörk Audi kombi kan eventuellt vara rånarnas nya flyktbil.
NSD återkommer med fler upplysningar inom kort.

 

Nu väcks i alla fall min nyfikenhet. VEM har utfört detta bestialiska dåd? Kan det vara någon jag känner till? Är det någon lokal förmåga eller kommer dessa rånare från andra håll? Jag såg en helikopter kring tiotiden i morse, kan den ha något att göra med detta rån? Var det polisen som letade den nya flyktbilen? Kanske borde jag ringa in mitt tips?

Personalen hade uppenbarligen hotats, men jag har inte hört något om att de skulle ha åsamkats några fysiska skador, hoppas att de mår bra allihopa. Så bra man nu kan må efter att ha blivit hotad och tvingats fly sin arbetsplats.

Nu ska jag återgå till spaningarna. Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0