WOW

Vilken hektisk tid det har varit! Gissa om jag har haft riktigt, riktigt mycket att göra?! Bland annat har jag hunnit hjälpa lillebror att flytta hem till Pitstan (äntligen!), anlagt rabatter, knyckt blommor och kollat puppisar.

Just nu sitter jag och väntar på att färgen ska torka, jag har nämligen målat de flesta gamla möblerna jag haft så att de ska bli vita. Då vill jag ju använda dom istället för att de ska samla damm i garaget. Mitt gamla furu-köksbord, ett par långbänkar, mina fyra rackliga stolar, ett fyrkantigt klappbord och två runda pelarbord av olika höjd ska få ny kostym.

DESSUTOM har Mika äntligen skaffat valp! Det blev ingen hane, men väl en tik, och rasen blev ju helrätt såklart; Norrbottenspets. Hon heter Vina, är tio veckor och vi hämtade henne igår kväll. Just nu verkar hon superbusig och kanonfin i temperament. Mamman var jättefin tyckte jag, trevlig som tusan. Nu vill jag att ni precis som jag håller tummarna för att hon kommer att jaga bra också. Snygg är hon redan, som ni ser:




Midsommaraftonen ägnades åt att fira min mormor som jubilerade och fyllde sitt sjunde decennie. Det var tre sorters kött, paj med västerbottensost och massor av olika tillbehör att välja på. Sommartårta till efterrätt bredvid kaffet. Gissa om Frida nyss gått upp de tre och ett halvt kilona hon  nyss gjort sig av med?! På detta kalas var vi i alla fall rätt många som blev mätta, mormor och morfar har varit produktiva och deras barn likaså. Förutom jubilaren med sin make var det de fem barnen med respektive, de tolv barnbarnen med respektive och så de båda barnbarnsbarnen. För att rymma oss alla hade männen (!) i släktet (ja, mestadels ingifta) monterat ett partytält att husera i. Skönt men en aning myggigt.


Min söta, glada och goa mormor trivs med att ha huset fullt av gäster


La familia samlad. Några stackare hann rymma innan bilden togs, men vi haffar er nästa gång! Jag själv syns längst ner till höger. Tack till Ingemar för ett väl utfört arbete med att få med alla galningar på bild!

I övrigt är jag lika blomtokig som tidigare, men fokuserar just nu på att få i ordning våra möbler så att vi kan börja njuta av vår blomsterprakt. Planerar även en del göranden till veckan, vi ska bland annat till Boden på måndag för att inhandla foder och diverse andra hundtillbehör. Mika åker nämligen till Norge i sju dagar från och med söndag kväll, så jag och Lina får fullt utrymme för blandade bus.

Nu ska jag kolla lite internet, det var länge sedan sist.
Lev och må, till veckan blir det sommarvärme i vår by, välkomna!

Kommentarer
Postat av: sara

Tack för igår, trevliga bilder... vart det nån bra på mig???????????????? kramis

2009-06-20 @ 12:06:38
Postat av: Hanna

Ja det blev ju verkligen en toppdag! Hon var då verkligen för söt lilla Vina!

2009-06-20 @ 18:48:09
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Catrine

Ni såg ut att haft de himla bra! Gud vilken söt vovve ni skaffat er! :D Måste se när man kommer hem nästa gång :)

2009-06-21 @ 14:39:33
URL: http://catrinej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0