Sweet summer rain

Regnet lyser starkare än solen med sin frånvaro. Solskenet är starkt här i Vistträsk. Varje dag. Igår bar jag sten i mammas trädgård. Det blir kanonsnyggt att ha en sådan avslutning på rabatten. Sten är ett underskattat material. Då menar jag inte att jag burit en karl med namnet Sten, utan den äkta varan från skogen. Trots att stenarna var betydligt lättare än om det varit en hel karl, så svettades jag i vanlig ordning rikliga mängder mygg-lockar-doft. Alla insekterna ville dränera mig på min livssaft, så jag fick arbeta snabbare för att hinna bli klar medan jag ännu hade något blod kvar i ådrorna. Nu längtar jag efter regn så att gräsfröna på baksidan av huset tar sig tid att gro. Jag gillar gräs och gräsmattor, men inte jordfläckar med gräsfrön.

Idag bär det av till stan för att hälsa på Agneta. Hon är min nya bästa vän tror jag. Jag ska passa på att köpa ett nytt koppel till Vina också, för min underbara kille Mika visade sin tacksamhet över det nya kopplet genom att mosa det med gräsklipparen. Suck. Tur att jag satsade på ett mindre dyrt koppel så här i början...

Mika har fixat ett hundgårdsköp också, och jag har fixat mig ett växthus som Mika ska få montera isär innan flytt. OBSERVERA att det även ska spindelsaneras innan jag placerar min lekamen i glashuset. Med detta sidospår vill jag säga att ni som känner Mika och kanske vill leka med honom under hans fyra veckor korta "semester" så är den fylld av uppgifter som jag bedömt som viktiga, varför ni bör avvakta vidare kontakt med honom, tills klartecken ges från min sida.

Nu bär det iväg till PITEÅ! Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0