Bloggtorka

Så som många andra av mina bloggarkolleger har jag drabbats av denna torka. I mitt fall är den dock inte ett resultat av brist på fantasi eller saker att skriva om. För mig beror det på att jag har fullt upp så här i försommartider. Jag vistas hos Mia i Klövern en del av tiden, hos mamma i hennes blivande rabatter och såklart även hos vänner. Jag färdas mycket helt enkelt.

Igår kväll kom Hanna förbi så att jag kunde bjuda på grillad fläskfilé, marinerad i mina egna nyköpta färska kryddor. Jag lovar att det var GOTT! Eftersom att Chess är en pudel och inte en hund så beslutade Hanna att bada honom trots rådande vattenbrist. Vattnet rann på halvfart när vi spolade gasen i botten. Nu doftar pudeln blommor igen. Fin i håret blev han också.



I dagarna har jag färdigställt sommarens plantering i den stora tunna jag har stående vid bron. Det blev ganska häftigt, i år har jag satsat på kontraster.



Söderrabatten frodas som aldrig förr och jag har fått hem lite mer jord så att jag kan påbörja min nya rabatt som ska placeras på baksidan av huset. Den får lov att fyllas med färgsprakande växter i gult, rött, orange och blått. Kanske rosa, vitt och annat söt också. Det är ju så svårt att neka husrum för en enda sorts blomma.



Veckan som gick hade Lina besök. Lukas kikade förbi och de dippade rabarber i socker, tryckte i sig en bullpåse och drack mängder av saft.. De blev nämligen trötta av sitt maskletende och studsmattestudsande. Gissa om det är kul att sitta och se ungarna leka?! Lina och Lukas kom bra överens direkt, då är det extra roligt.




Igår kväll fick mamma hem ett lass med bark som vi ska placera i de gångar vi gjort mellan rabatterna, så dagen är vikt till detta. Är någon intresserad av att umgås eller tjuvkika hur fint det blir så är det bara att komma förbi. Jag tror att jag är på plats efter tio någon gång. Lagom tills mamma kommer hem.


Här ska köras bark!

Kommentarer
Postat av: Marie

Nämen shit vad läckert!! Måste få se IRL:)

2009-06-02 @ 10:58:50
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0