Äntligen kan man andas igen!

Härligt med det svalare vädret vi fått till skänks idag! Nu har jag äntligen kunnat promenera mitt på dagen utan att smälta bort till en blöt fläck. Det har varit några händelserika dagar som passerat, jag och Mika har fått privatlektioner/valpkurs på hemmaplan. Inte dumt alls. Vina visar redan framsteg och hon kommer nästan varje gång man ropar, fast ibland kan det såklart ta lite längre tid.

Lovisa (syrran) har haft gallanfall, så igår fick jag skjutsa in henne till PÄS istället för den planerade Storheden-rundan med kusinen. Trist, men på vägen hem fick jag stanna till på ÖB och inhandla den här spaljén, där en klematis och två andra slingrande blåblommiga växter ska få trivas. Bara för Mias skull har jag fotat lite av allt vi hunnit med på sistone:



Idag har vi barnvaktat Alva som hade pappa på jobbet och mamma på sjukan igen. Nu håller vi tummarna att Lova får operera bort skiten så hon får må bra istället. Alva har hunnit lära sig krypa och har fått två tänder. Dem använde hon när vi besökta Klaras (Linas lillasysters) ettårskalas idag. Tur att tårta inte kräver mer än gom för att finfördelas...






Vi har, som synes, hunnit en sväng till Kiruna för att köpa hundkoja och sektioner för att bygga hundgård mellan huset och garaget, samt skickat iväg mina båda stora kaninburar som jag hade där innan. På ÖB köpte jag äntligen min vattenspridare billigt och bra. Vina har varit helt matt av värmen, jag har planterat, monterat foton och Lina är minst lika hjälpsam som hon alltid är.

Imorgon blir det hundutställing där jag hade tänkt se Steve vinna sitt sista CACIB till INTUCH. Det är sååå nära nu. Håll tummar och tår och skicka en tanke till Mia i Steves koppel imorgon bitti klockan nio.
Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Marie

Nämen usch, hoppas ni snart kryar på er allihopa, det sybtes i ögonen att du inte var kry. Skönt att inte allt är vovven då utan en hederlig förkylning;) Ktam och självklart vill Loke ha sällskap någon dag:)

2009-07-05 @ 21:53:39
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0