Utflykt och besök

Idag har jag vaknat tidigt trots att jag inte sovit i närheten av mina åtta timmar. Jag somnade sent eftersom att det var tyst och tomt i huset. Mamma ringde och väckte mig i morse, annars hade jag ju missat att kliva upp i tid för dagens utflykt. Jag och mamma fick följa Marie till storstan och shoppa! Det var faktiskt jättekul trots att det var mycket folk, men många kaféer och restauranger hade stängt eller avslutat sina affärer för evigt. Konstigt att det var så pass många som verkar känna av lågkonjunkturen. På stan hittade jag äntligen en hyfsat snygg almanacka som jag kan planera och skriva upp allt i, och så fyndades det en del till Lina också, två T-shirts och två koftor av olika slag.

Väl hemma hann jag vila middag innan Martin, Marie och Arvid kom hit för att äta köttbullar med mig. Kändes onödigt att frysa in dom när man kan bjussa bort. Ikväll blir det att ta det lugnt och försöka hitta pluggandet igen. Har en del hemuppgifter som måste göras. Har ju som jag sagt tidigare lämnat in engelskan så att den blev klar i alla fall. Nu ska jag satsa på ekonomin och få den klar.

Mika och hans kompis hade jagat idag, sett en del fågel men inte fått skjuta någon. Jag vet hur kul han tycker att det är, och jag måste säga att skogens ljud är härliga att höra när man är ute och jagar. Trots att jag inte jagar själv är det kul att få följa med Mika och leta fågel.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Marie

Seriöst, ska vi ta jägarexamen?! Jag är sugen på småvilt!

2009-01-24 @ 22:20:19
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Buy or Sell - En bloppis, för alla!

Har du gamla kläder eller andra grejor du vill bli av med?



I så fall ska du besöka BuyorSell.blogg.se, där erbjuder jag alla, killar som tjejer att annonsera GRATIS. Så det är bara att börja rensa garderoben/rummet/lägenhet.



En otroligt bra sida för dig som älskar secondhand eller vill bli av med gamla grejer som bara ligger, och aldrig kommer till användning. Och glöm inte bort att kika runt efter fynd, för kan man fynda så är det på BuyorSell.



Kika under kategorierna; Att köpa... & Att sälja... där står det precis hur du ska gå tillväga.



Välkommen!

2009-01-24 @ 22:24:08
URL: http://buyorsell.blogg.se/
Postat av: Malin

Var det "hackspetten" som dom såg, haha???? Hörde att han gett en "blyförgiftning", hihi.

2009-01-25 @ 02:12:02
Postat av: Marie

Nu skriker jag igen: UUUUPPPPDATEEEERIIIING!

2009-01-29 @ 18:41:44
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0