Det händer grejor!

Äntligen en del klar!

Jag har läst A thousand splendid suns på engelska och analyserat den. Det blev en del text. Skönt att ha den biten klar, nu fattas "bara" rapporten som jag tänkt hinna göra nästan klar idag. Får se hur mycket jag hinner. Det är svårt med frågeställning och avgränsning. Pappa var här igår, det var skönt att han kom förbi. Det är inte så ofta man har tid att bara umgås med varandra utan att måste stressa vidare. Lina är hos mamma idag så att jag kan koncentrera mig i lugn och ro, det lät som att de skulle ut längs något skoterspår. Lina gillar ju att springa i skogen med hundarna.

Nu ska jag försöka hitta svar på varför vi egentligen firar jul på det sätt vi gör och om vårt svenska sätt skiljer sig från till exempel det amerikanska. Ska göra en djupdykning bland julmat, julbockar, tomtar, vidskepelse och religion. Blir kul att se vad jag upptäcker.

Mina parade honor verkar dräktiga också, de stökar runt i halmen och gonar ner sig i de uppfluffade hörnen. Längtar efter att få se om det blev önskade färger på ungarna. Och såklart om det blir två nya honor till mig. Det är rent ut sagt skitkul att avla fram nya färger när man kan beställa de färger man vill ha utan vidare. Vet man bara vad utgångsmaterialet har för genkod är det enkelt att räkna ut färgerna på bebisarna.

Mika är i Kåbban men kommer hem ikväll. Han har kört skoter med sin jobbarkompis Tobbe. Jag hoppas han hinner hem till middagen, vi skulle få tacos hos morsan om vi ville. Det är ju aldrig dumt. Mamma är en klippa på att bjussa på mat. Vi äter där betydligt oftare än vi egentligen borde, men jag hoppas att hon inte ber oss komma om hon tycker att det är jobbigt. Dessutom är det ju så GOTT att äta mammas mat! (Tyvärr blir det även en del gofika till efterrätt, gott men knappast särskilt nyttigt... MUMS!)

Idag är det äntligen varmare ute, vi har haft minus 28 som värst, men idag är det bara åtta minus. Härligt! På tisdag tror jag att jag och Lina drar till stan, hon ska äntligen få använda presentkortet hon fick av "sin bästa moster Emma". Vad det blir får ni se senare när det är klart, men jag tror att hon både längtar och gruvar för tisdag...

Nu ska jag ta mig i kragen och fortsätta pluggandet! Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0