Yohoo

Idag är det tvättardag, städardag, putsardag, fixardag, stickardag, you name it!

(Bilderna lånade från www.kladvard.se)

Igår kväll kom jag hem ganska sent. Jag hade skjutsat Lovisa och Alva till Sunderbyn, lillan har fått en rejäl förkylning som satt sig på slemhinnorna i halsen, vilket lett till att det piper och rosslar när hon andas. Hon fick inhalera adrenalin och blev bättre nästan direkt men fick stanna kvar för fler inhalationer med lite tids mellanrum. Det är så skönt att kunna hjälpa till med något, och ännu skönare när man ser att hon får lättare att andas. Jag vet hur det känns att inte få luft.

På väg hem från Sunderbyn körde jag isvägen. Det är häftigt att det fortfarande finns ställen där det egentligen behövs en bro, men där det är färjöverfart om sommaren och isväg vintertid. Man får inte glömma att ta av bilbältet när man kör över, utifall att. Och komma ihåg att ta på bältet igen när man är på andra sidan!

Hos Mia var det trevligt som vanligt. Steve var busig som aldrig förr (jag fick till och med bjuda honom på godis!) och jag och Mia stickade som ena andra stickmaskiner. Jämförde mönster och stickfasthet, färger och kombinationer. När jag kom hem efter besöket i Klövern hade jag trott att jag skulle vara trött, men icke!

Fram med kattlådan, byta kattsand, röja tvättstugan från skrot, tvinga igång Mika (han erbjöd sig faktiskt själv) att hjälpa till, tvätta, dammsuga, röja, röja, röja, kasta, kasta,kasta. Det blev riktigt fint när det var klart, skillnaden går inte att med ord beskriva. I morse skulle jag lägga tvätten i torktumlaren. Hmm. Luckan gick inte att öppna. Tömning, centrifugering, tömning, centrifugering, tömning... Inget hjälpte. Efter en timmes pysslande och lirkande med min bästa maskin fick jag syn på en intryckt knapp. Ej centrifugering. Tryckte ut knappen och vips funkade tvättmaskinen igen! Hurra!

Nu ska jag ta det lugnt en stund och njuta av att vara hemma. Det ser ut att bli en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0