Vaknatt

Jag väntar och väntar. Min käre kollega, den där Östen, är just nu på Kallax och väntar. Väntar ännu mer och väntar lite till. Planet är kraftigt försenat men de borde ju komma innan natten blir till dag i alla fall. Det här andrabilspasset verkar bli ett riktigt maratonlopp, ja nästan ett nattskift! Så snart Östen är tillbaka ska jag nanna kudden. Kanske till och med på jobbet. Får se hur det blir, men min egen säng är ändå skönast, fastän den är tom just ikväll. Mika är i Kåbban hela helgen. Själv. Det förefaller bli ett singlarnas veckoslut.

Just nu i min pysselvärld håller jag på med fyra olika stickningar och en del tankeprojekt. Ska nog försöka sy något med min Husqvarna Automatic snart. Till veckan drar jag och Lova till Boden på äventyr, Alva får också följa med såklart. Vi ska bland annat försöka hälsa på någon släkting och kanske min vän Ullis också. Det var så länge sedan sist.

Vi är även bjudna på lunch hos vår moster Sara på onsdag, så det blir gott hoppas jag. Sara brukar vara bra på det där med mat, hoppas det blir lika gott som vanligt även denna gång. Jag funderar på att ta med någon stickning och se om det kan passa till Celines kompakta uppenbarelse. Hon är ett riktigt pälstroll hela hon, men det är ju inte så konstigt. Är man en dvärgspets så är man. Urgullig dessutom!

Nu ska jag räta ut mina krumma fingrar och strunta i min begynnande ledgångsreumatism. Jag måste få någon stickning klar! Hej hoj!

Kommentarer
Postat av: sara

vad roligt att ni ska komma på besök.... ska se vad jag fixar för nå gott??Du börjar bli ganska lik mormor, med stickningen menar jag. coolt! jag kan då inte sticka men brodera. kramis

2009-02-21 @ 09:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0