Soliga fredag

Idag leker livet, vädret är underbart och stillheten i hemmet är härlig. Har pysslat lite med disk och sådant, Lina har kommit och vi har myst nästan hela dagen. Jag har även kommit på att det är dags att börja leta sysselsättning för sommaren, så jag har lyckats be mina kompisar om tjänster. Toppen att ha vänner som lägger goda ord för en!

I morse kom Marie och Arvid förbi, han var superglad och mycket intresserad av Majsan. Att dra katten i morrhåren var en riktig höjdare! Maja var nog inte så nöjd men härdade ut, man får ju stå ut med en del saker med småbarn. Han fick lite bröd att plocka i sig och Lina hjälpte gärna till att få in brödet i Arvids mun när han inte lyckades så bra själv. Hon gillar Arvid, det gör jag med.

Jag och Lina åkte en snabbis till Linas kompis Sofia, det är så trevligt att åka dit, det är ofta fler mammor och ungar där, så men kan surra och umgås. Mycket kul. Lina tog med sig Tilde därifrån när familjen i huset skulle åka iväg, så just nu leker dom för fullt i Linas rum. Mika är i Pitstan, blir spännande att se om han hittade det han letade efter när han åkte. Han skulle på shoppingtur förhoppningsvis...

Ikväll blir det Kåbban, låter som att det blir fullt hus hela helgen, alla som brukar vara där kommer, plus några fler, så det blir kul. Innan vi åker dit ska vi dock till Kim hos mamma och Steffs, det är kalas där, för att Kim har blivit ett år äldre. Tiden står minsann inte stilla!

Snabb uppdatering blev det här, lite roligare kanske det blir nästa gång, med foton och sådant. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0