För mina vänner med små hundar

Kunde bara inte låta bli att dela med mig av det här underbara mönstret som man faktiskt kan anpassa efter hundens längd, man stickar nämligen från halsen och neråt. Marie, dags att du lär dig sticka?

Stickad hundtröja med norskt mönster
Klicka på  bilden för mönsterbeskrivning.


Ska grubbla vilken hund jag ska sticka åt när jag om några år stickat klart till alla barn runtomkring. Lina börjar ju också vilja ha något stickat, så jag måste ju prioritera lite... Har en idé om en kul stickad halsduk som jag tror att hon verkligen skulle gilla.

Och så har jag hittat en helt UNDERBAR väska som jag ju bara måsta ha! Kan inte bestämma mig vilken färg jag vill ha men jag hinner fundera medan jag stickar allt annat klart. Som sagt, inspirationen fattas inte. Även denna bild går att klicka på för att få fram mönstret.



Nu ska jag iväg en sväng, hoppas jag kommer framåt i mina stickningar. Det är skitkul att se hur arbetet växer fram. Lite långsamt går det men det är roligt!

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Marie

ÅÅÅh så fin:) Jag ska abslout lära mig sticka!Då jag väger 45 kg.

2009-02-11 @ 12:24:12
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: sara

kan jag få beställa en jumper till Celine och en till Piina, dom frrrryser så. Är dom klara till helgen?? vi ska till stugan då!

kramis

2009-02-11 @ 12:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0