Det går undan

Nu har jag färdigställt två tröjor, den ena får ni se nu, men den andra får ni se när Chess har fått den. Jag hoppas att han kan ha den så att den inte är i fel storlek. Då måste jag ju hitta nån annan hund som kan få den. Maja har agerat modell på denna gröna, men den är tänkt till en lite slankare varelse än min numera feta inneboende kisse. Maja tyckte att den var för trång för att röra sig i, hon vinglade lite, så hon blev av med den rätt snabbt. Jag ska prova ut bakbenspassningen till Chess tröja på Majsan, så kan han ha den är han i samma proportioner som min katt...


En springande grästuva?


Cilla är på väg hit, vi ska ha en pysselkväll då jag stickar och hon gör någon annat sorts handarbete. Hennes syrra Sara kanske också skulle komma. Blir jättekul. Planerar glass med hemkokad kolasås till "vickning". Blir mumsigt!

Igår var vi i stan och då fyndade jag mössa, vantar och halsduk i vitt för totalt bara 70 kr! Gissa om jag var nöjd?! Nu ska jag bara hitta en matchande jacka/kappa att ha till. Kanske det blir den jag syr själv? När nu tid råd och lust behagar dyka upp...

I övrigt så fortsätter "släktforskandet", jag har bland annat hälsat på min pappas mamma Margrethe för första gången på cirka tjugo år. En mycket intressant upplevelse. Min farbror Keith följde med och visade vart hon bor nuförtiden. Blir spännande att se om vi lyckas dra igång intresse och engagemang för en släktträff sommaren 2010. Vore kul!

Nu ska jag diska lite så vi kan fylla på med mer disk ikväll. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0