Att njuta av livet

Idag njuter jag av att inte ha hund. Nelly är jättesöt och glad till och med när det bara är jag som kommer och hälsar på. Hon verkar dock inte uppskatta mimipiggöron.
.
Nelly ser en smula trött ut?

Ikväll har jag stickat lite, nöjd med tanken att jag ingen hund behöver rasta. En eloge till er hurtiga hundpromenerare som vistas ute trots trötthet och vinterväder. Mika och Lina slocknade i soffan båda två, så det har varit väldigt lugnt och surrfritt ikväll. Härligt med såna kvällar också. Alla tre i soffan mysandes ihop.

Jag har tur som har en sån härlig unge och perfekt kille. Va? Tror ni mig inte? Jag brukar skriva en del mindre bussiga grejor om honom, det har ni rätt i, men när han är så perfekt man kan bli så är det kul att låtsas att någon annan än jag gör fel ibland. Mina låtsaslekar tenderar att ta över ibland, det erkänner jag. Jag tycker nog bara att det är ett så tacknämligt ämne att fantisera kring... Mika busig, elak, tokig, ja ni vet... Listan kan göras (och görs) lång. Men egentligen är jag bara glad att ha honom. Han är bäst. Oj så kär jag låter. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att läsa. Han är en keeper:)

2009-02-04 @ 17:30:29
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0