Naturen är underbar


Månvinda; Ipomoea noctiflora

Igår kväll planterade jag om några av mina egenhändigt uppdrivna småplantor som hade börjat trängas i babysalen (f.d. godislåda). Nu har de egna lägenheter allihopa, men med varierande kvadrat precis så som det kan vara i verkligheten. Allesamman har fått matlåda med sig i form av konstgödsel i den annars näringsfattiga såjorden. Tänk vilken växtkraft det finns i varje litet frö. Den energin räcker till rötter, stjälk och hjärtblad. Det är fantastiskt att se de små plantorna väckas till liv efter en dvala inom fröets skal.

Idag har jag promenerat en tur till Vistbacka med mamma, och under kvällen cyklade jag ut på fotosafari för att fånga svanarna, symbolen för Sjöarnas by Vistträsk där vi ju bor. Hittade ett par knipor som paddlade runt i Muskusbäcken tillsammans med tre sångsvanar.


Hona till vänster, hane till höger. Knipor.


Naturens skönhet; Sångsvanarna


Att stå på ett ben med huvudet under vingen måste vara svårt. Tur att jag inte är en fågel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0