Snart

Mycket snart fyller min pratglada frågelåda sex år. Hennes Pätshåpp är alla beredda på det stundande kalaset. Glitter har redan sett ut sina partykläder:


Det kommer att bli en toppenhelg i Kåbdalis. Jag ska snart hämta lilla smulan och ta henne med. Imorgon blir det skattjakt för att hitta den hemliga platsen där påskharen lagt påskäggen med godis och överraskningar. Det blir kul att se om Lina fixar kartläsningen själv eller om hon behöver hjälp med det. Spännande spännande!

Nu undrar ni säkert hur jag kan ha internet när jag borde vara i Kåbban redan nu? Jo jag har åkt hem för att hämta lilla bönan. Vi har ju varit i Kåbdalishuset sedan igår, Mika och Johnny körde skoter dit. Jag och Lovisa tog släpet, kastade upp Linas lilla säng och blåste upp. När andra passerar den tillfälliga fartkameran med skotersläp passerar vi med barnsängssläp. Lustigt. Det blev jättebra med en liten säng i vårt krypin på källarplanet.

I övrigt ser jag fram emot diverse turer nedåt landet, någon resa till Tornio/Finland och en hel del soligt väder som jag beställt. Får se när det levereras bara. Håller på med lite mer handarbete nu när jag får spendera tid i det lugna landet Kåbdalis. Perfekt. Ska försöka hinna förbi hos mormor en sväng på väg dit. Det var så länge sen jag träffade min söta mormor.

På återseende, ha en glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0