Skit också!

Nu först har jag andats lite. Helgen och några dagar innan har jag verkligen haft fullt upp! Det har märkts att tankarna har varit upptagna med annat än att hjälpa mig att få dagarna att flyta på smidigt:

Torsdag ägnade jag kvällen/natten åt att byta bil med världens bästa Mika. Han hade min bil i Kåbban, och jag hans bil här hemma. Efter en hastigt påkommen äventyrsplanering ihop med min galna kusin Marie tyckte han att vi skulle ta min bil istället för hans. Sagt och gjort.

Fredagen började med att jag skulle låna en GPS av världens bussigaste Stefan. På väg därifrån gjorde min Sony Ericsson, a.k.a. Trotjänaren, ett Kamikazehopp från biltaket och landade i något som mest kan liknas vid en trippel saltomortal med flickflackskruv på asfalterad 110-väg. Trots sin dödslängtan klarade den sig med att bara amputera tre knappar utan särskilt värde, så nu ser den mer sliten ut än någonsin förr. Färdig för räven?



Efter det lilla äventyret lämnades bönan hos sin farmor för att gå på teater senare under dagen. Jag drog till Piteå och avlämnade en present till min moster Sara; en förstoring av hennes tik Celine (bild i ett tidigare inlägg). Då insåg jag att jag hade glömt(!) att ta med det jag lovat min lillkusin Sandra; kaninen! Skit också! En snabbsväng förbi Mia i Klövern för att kolla in lilla underverket Karin och sedan hem.


The best of the best; Karin: nio veckor gammal affenpinscher av toppstam från USA och Skottland

Hemma skulle jag byta däck men fick inte fram domkraften som Mika så ordentligt fäst i koffertens extrafack. Skit också. Iväg till Taxi för att knycka lyft och tryckluftsknuff. Jag var hemma vid halv två, då hade jag hunnit tvätta snyggbilen också. Tyvärr syntes då alla stenskott på huven. Skit också. Snabbt packa in kaninbur (den jag hade tänkt från början var för stor för bilen; skit också), spån, hinder, selar och diverse andra tillbehör som kusin Sandra lovats. Hopp i säng.

Lördag var det dags för äventyr. Marie ringde halv sex och väckte mig. Sedan klockan sex ringde hon igen och frågade vart jag var? I sängen ännu tyvärr, men jag är hos dig på en halvtimme! Försov mig tydligen ändå... Skit också!
För att göra en lång historia kort så var vi 14 timmar senare hos Maries kusin Ethel i Södertälje efter att vi först hämtat den vackra killen Iver i Söderköping.


Iver: Nio månader gammal schäfervalp



Söndag åkte vi från Södertälje klockan åtta och vi var hemma efter diverse raster kring åtta på kvällen. Som en extra bonus hann jag träffa Mika innan han åkte till Eksjö. Mysigt att hinna få en kram och prata med varandra på riktigt. En dusch, snabbt i säng och idag har jag lyckats känna efter och insett att jag är helt mör. Skit också. Jag hade ju planer för dagen. Och de planerna innefattar att rensa bort det här:



Ha det gott, och tänk på att skit blir gödsel för blommorna!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha men vi hade ju skitkul i allafall. Och jag ÄR imponerad över dion mobil, den borde ju vara död men lever ändå...vålnad eller?

2009-04-20 @ 15:15:07
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: sara

Vilken vecka..... tur du e ung.

Kramis

2009-04-21 @ 11:57:32
URL: http://michaelae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0