Mysigt

Idag har jag insett att jag verkligen behöver en hammock. Det är världens kanske bästa uppfinning. Somnade i mammas idag, och lyckades snarka bort en hel timme innan det var dags för mat! Fantastiskt! Jag skulle vara mycket nöjd även med en soffa upphängd i kedjor, den varianten är ju inte lika allmänt förekommande på svenska altaner/soldäck, men en sådan skulle passa perfekt här! Ska kolla om jag lyckas hitta någon soffa som går att justera för detta syfte.

Biiga är lite ur gängorna efter fällningen och äter sämre igen till följd av det. Fick i alla fall en gullig bild av henne innan vi åkte hem.


Vi har även hunnit till Kåbban en sväng idag. Tyvärr var Franklins inte hemma, så vi får hoppas på kaffe och pratstund en annan gång. På väg hem stötte vi på ett par järpar som flanerade i de soliga vägslänterna.



Jag och Lini ska skjutsa Mika till Kallax imorgon bitti. Jag tror det blir den tidigaste morgonen någonsin för lilla gumman, och för egen del var det verkligen ett bra tag sedan jag klev upp så okristligt tidigt. Kul blir det, vi ska käka frulle i stan tror jag, och sedan kanske vi köper en present till Linas kompis Tilde som bjudit till kalas på fredag. Lina hade tydligen redan planerat vad hon skulle få i present. Det blir spännande att se vad det blir.

I övrigt har snön börjat släppa sitt grepp om tomter och trädgårdar och man kan skymta vintertrötta rabatter som vill ha vårlig uppmärksamhet. Jag ser verkligen fram emot sommarens blomsterprakt! Hos mamma hade den enorma häggen gått av under vinterns snömassor, men nu hade den fått en rejäl uppfräschning så det blev riktigt snyggt! Blir kul att se vilka rabatter som kommer näst i turordningen att anläggas hos mamma. Hela baksidan ska ju bli fyllld av rabatter.

Nu ska jag sova och förhoppningsvis vara utvilad imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0