Lilla bönan

Idag har jag saknat bönan igen. Blir skönt att ses på fredag. Vi kanske drar till stan då, får se hur det blir med den saken. Lina behöver kanske en ny klänning till julafton, nyår och ett av de bröllop vi är bjudna till. Funderar på vad hon kan tänkas vilja ha, men har inte kommit på något. Hon kanske åker med, ska kolla om hon ska på dagis eller om jag kan hämta henne tidigare på förmiddagen.

Hittade en bild från förra sommaren i en undangömd mapp. Vi bodde i Älvsbyn och Lina var liten.


Hon har blivit så förståndig den senaste tiden, men känner sig liksom gammal och nästan lite i vägen för den snabba utveckling hon går igenom. Språket, tanken, sättet. Allt blir mognare och min lilla böna är snart stor. Nästa höst börjar skolan. Kanske är det min andra åldersnoja som håller på att göra sig gällande? Eller så visar det bara att tiden är lika obarmhärtig i sina steg framåt som barnet i sin strävan att närma sig en vuxnare verklighet.



Dags för fler läxor nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0