Giftastankar...

Jag börjar tro att jag trots mina ynka tjugofem år är pensionär. Jag är lite darrig på handen och har påbörjat ett handarbete! Det är en sjal som jag tänkt använda till de bröllop vi är bjudna till. Ja, tro inte att det är mitt eget bröllop jag funderar kring! Det kommer ju inte att bli något sådant för min del. Inte vad jag planerat i alla fall.

Det första bröllopet äger rum i Jokkmokk under nyårsaftonen, Mika ska vara toastmaster under det bröllopet, så han ska visst vara lite extra finklädd lät det som. Eftersom att jag vill matcha stilen så köpte jag för någon månad sedan en snygg grågrön klänning på Cinderella i Piteå. Det var till och med rea, så jag fick den till ett mycket bra pris.

Det andra bröllopet är Mikas syster som äntligen får gifta sig. Det blir den 10 januari, i Storforsens kapell och Lina ska med trots att hon egentligen är hos sin pappa då. klart hon ska med på en sådan fest! Jag har inte hittat någon klänning åt henne ännu, men funderar på en silvrig finklänning som jag skymtat på Lindex. I så fall tänkte jag eventuellt sticka något i liknande garn, samma som min sjal, till henne så kan vi ju se matchande ut alla tre. Det är faktiskt rätt kul att sticka när det blir fint på en gång och man ser att arbetet växer allt eftersom. Tacka vet jag tians sticknålar!

Träffade mormor och morfar ikväll igen, de var hos mamma och vi drack kaffe. Mormor lovade hjälpa mig så att jag får tillbaka min vinterjacka från min för tiden tjocka lillasyster. Mormor kan nämligen byta dragkedjan i en av mina gamla jackor. Den är lite större så Lova ryms nog bättre i den. Onödigt att köpa en ny vinterjacka när hon bara har en månad kvar till bebisens ankomst.

Nu ska vi se film och glögga tror jag.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Marie

Sticka Mika några kallingar också eller en slips! I samma garn så ni matchar såklart:)

2008-11-28 @ 20:54:02
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha.. ja gör det, sticka han nå kallingar i julklapp, haha :P sexiiiii

2008-12-09 @ 15:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0