Skola, skola, skola...

Äntligen klar med en av hemtentorna i Företagsekonomi. Tyvärr fick jag en kompletterande tenta att lämna in också, så det är fortfarande två saker kvar att lämna in i ämnet. Inte så avancerat men man måste tänka till innan man lämnar in, det handlar om affärsidé och sådana saker, och det vore ju dumt att ta något som  inte är hållbart.

Det lät även som att vi kanske är klara i administrationen. Vi ska bara lära oss att göra en pdf nästa vecka. Jag ska försöka göra en pdf av en tidning eller folder, med flera sidor. Det klarar jag inte riktigt själv. Men en vanlig pdf har jag lyckats göra någon gång. Jag har börjat strukturera upp en del i skolarbetet och det känns skönt. Kanse man hinner allt klart ändå?

Funderade lite idag, jag har kommit på den nya sortens terapi. Städning. Det är liksom rofyllt och avstressande att gå och plocka. Som tur är så har jag massor av terapiarbete att se fram emot här hemma. Tänk så lugn och harmonisk jag kommer att vara innan det är snyggt och färdigstädat.

Igår behandlade jag alla kaninerna mot kvalster. En av dom har fått mjällkvalster och en annan har något som är misstänkt likt skabbkvalster. Har en så har alla, så jag köpte Flusa på Apoteket för att behandla hela högen. Fick tipset av en uppfödare i Örebro sokm jag köpt kanin av. Flusa används i vanliga fall på kossor på bete, som skydd mot exempelvis knott och svidknott. Ska undersöka om det funkar mot dessa insekter även på kaniner.

Jag har även fått hjälp av Mika för att under helgen kunna avmaska allihopa. Det går faktiskt mycket snabbare när man är två. Nu är jag snart alltså fri från diverse ohyror och parasiter i kaningården. Känns skönt. Då kan man på allvar börja planera för vårvinterns kullar. Har en del intressanta idéer...

Mellan varven så har jag även byggt lite. Resultatet hittar du tills vidare här: http://vargmyran.se/klovervallens

Nu ska jag gneta vidare med mina tentor och inlämningar.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

om du inte känner dig nog harmonisk när du städat klart så finns det ett hus i lappur som gärna vill ha en make-over. :) Fast jag ska fixa lite hemma imorrn när man äntligen är lite "ledig" :)

2008-11-20 @ 19:33:13
URL: http://lovisasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0